środa, 5 czerwca 2013

Mój pomysł na szybki i zdrowy sos czosnkowy!


Czasami mam wrażenie, że ten sos czosnkowy stanowi podstawę mojego żywienia ;-p. Używam go do grillowanych mięs, sałatek, jako dip do czipsów, dodaje go nawet do makaron z brokułami. Jest idealny - szybki i prosty w przygotowaniu, niskokaloryczny, zdrowy i naturalny. Co prawda nie wiem, czy to co Wam proponuję poniżej to w ogóle jest przepis, bo zrobienie go jest dość oczywiste i banalne. Ale z drugiej strony wszystkim smakuje i słyszałam już pytania o to, jak go przygotować:-).


Składniki:
pół litra jogurtu greckiego
2 ząbki czosnku
oregano
bazylia
pieprz i sól do smaku

UWAGA: równie dobrze sprawdzi się zwykły jogurt naturalny, wg Pawła nawet wersja ze zwykłym jogurtem jest smaczniejsza. Ja wolę grecki, bo jest bardziej gęsty. Kwestia gustu. Czasami zdarza się, że dodaję trochę majonezu - ale nie zmienia on szczególnie smaku, a masa kalorii jaką dodaje nie jest warta grzechu. Podana ilość czosnku jest oczywiście zoptymalizowana. Co kto lubi :-)

Czosnek wyciskamy przez wyciskarkę do czosnku, ewentualnie drobno kroimy. Jogurt przyprawiamy do smaku solą i pieprzem, dosypujemy trochę bazylii i dużą ilość oregano. Dodajemy wyciśnięty czosnek. I gotowe :-)




2 komentarze:

Nie wahaj się, napisz co myślisz! Nawet nie wiesz jaką frajdę sprawi nam Twój komentarz :-).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...