niedziela, 16 grudnia 2012

Subiektywna lista najciekawszych prezentów książkowych

Witam wszystkich po długiej nieobecności, spowodowanej nawałem obowiązków, wyjątkowo upierdliwym przeziębieniem i co tu dużo mówić - lenistwem. Ponieważ wielkimi krokami zbliża się Boże Narodzenie i czas na kupno prezentów ucieka nieubłaganie, dzisiaj krótka, subiektywna lista najciekawszych upominków książkowych:-).




     

H. Murakami Zniknięcie słonia - kolejny już dostępny na rynku zbiór opowiadań najsłynniejszego japońskiego pisarza. Nadaje się na prezent dla każdego - Murakami nie jest pisarzem obciachowym więc nikt nas nie posądzi o prymitywizm, a z drugiej strony jest bardzo popularny i lubiany. Nadto opowiadania zawarte w tym zbiorze są genialne - wiem, bo sama czytam (dostałam w prezencie!) i nie mogę się oderwać! Jedyne niebezpieczeństwo: ktoś mógł już zostać tą książką obdarowany albo sam zdążył ją kupić.




K. Mitnick Duch w sieci - z okładki zaczerpnęłam informację, że jest to autobiografia największego hakera wszech czasów. Nie wiem, nie znam się, ale mój Paweł zażyczył sobie tę książkę na mikołajki i mówi, że ciekawa. Nie chcę być posądzona o generalizowanie i szufladkowanie, ale moim zdaniem nadaje się idealnie na prezent dla chłopaka. 

J.K. Rowling Trafny wybór - przeczytałam, polubiłam, polecam. Jako wielka wielbicielka Harrego i spółki obawiałam się tej książki. Niepotrzebnie:-) Rowling po prostu umie dobrze pisać - bez względu na to czy są to przygody nastoletniego czarodzieja, czy też historia skonfliktowanego małego miasteczka. Dla fanów Pottera i nie tylko.



J. Clarkson Wytrącony z równowagi  - prezent dla każdego mężczyzny. Ucieszy się. Chyba, że już ma. Albo dostał od kogoś innego. Ale to nie jest problem, bo zawsze może ją sprzedać na Allegro;-) (wiem, bo sama kiedyś przerabiałam ten problem).


B. Stinson, K. Matt Playbook. Podręcznik podrywu - a to z radością znajdą pod choinką  osoby, które a) są fanami jednego z moich ulubionych seriali How I met your mother; b) niekoniecznie lubią czytać opasłe książki.


S. Hołownia Last minute. 24h chrześcijaństwa na świecie - pozycja z serii książek tematycznych (jakby ktoś zapomniał Boże Narodzenie to święto chrześcijańskie;-)). Nie czytałam, ale znam inne pozycje Hołowni i wiem, że pisze on lekko, przyjemnie i zabawnie, a jeśli przeprowadza wywiad, to robi to rzetelnie i ciekawie. 


M. Gutowski Trójka z dżemem - palce lizać! Biografia pewnego radia - bardzo ładne wydanie, twarda oprawa, atrakcyjna cena (40 zł), dużo zdjęć, a w środku historia radia, które wyhodowało już kilka pokoleń wiernych słuchaczy. Myślę, że jest to doskonały prezent dla każdego, kto lubi Program Trzeci Polskiego Radia, a zwłaszcza dla naszych rodziców:-).


M. Gutowska-Adamczyk Paryż miasto sztuki i miłości w czasach belle epoque - autorkę bardzo polubiłam po lekturze zaskakująco dobrej Cukierni pod amorem. Książka, którą proponuję Wam dzisiaj to zapis krótkiego okresu w historii Paryża, okraszony ślicznymi zdjęciami i rycinami. Myślę, że jest to ciekawa propozycja dla osób zainteresowanych historią oraz zakochanych w Paryżu:-).


B. Pawlikowska Kalendarz 2013. Rok złotych myśli - książka to to nie jest, ale można ją dostać w księgarni właśnie;-). Ładna szata graficzna, a na każdy dzień autorka przewidziała dobrą radę lub złotą myśl. W większości owe maksymy są dość banalne i oczywiste, ale moim zdaniem pozytywnej energii nigdy dość! 


Mo Yan Kraina wódki - pierwsza wydana w Polsce powieść tegorocznego noblisty. Taki prezent sama chciałabym zobaczyć pod choinką:-). 



5 komentarzy:

  1. A ja polecam "Helena Rubinstein-kobieta,która wymyśliła piękno" świetna książka!

    OdpowiedzUsuń
  2. -Zdecydowanie na prezent polecam Trylogie Millennium - Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet / Dziewczyna, która igrała z ogniem / Zamek z piasku, który runął (Stieg Larsson) - trylogia była moim prezentem Gwiazdkowym,która dosłownie pochłonęłam POLECAM GORĄCO !

    -Pragnę polecić również E L James Pięćdziesiąt twarzy Greya/Ciemniejsza strona Greya/Nowe oblicze Greya - chodź nie jestem fanką tego typu literatury muszę przyznać ,że losy Chrystiana i Anastazji mnie bardzo wciągnęły i wyczekiwałam kolejnych części.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupno całej serii to bardzo dobry pomysł! Zwłaszcza jeśli dobrze znamy daną osobę i wiemy, że akurat te książki się jej spodobają :-).

      Usuń
  3. seria dot. Greya jest bardzo ciekawa - chociaż ciekawa to może nie jest właściwe słowo.. raczej intrygująca i ukazująca inną rzeczywistość. Powiem szczerze, że czasem takie książki mnie męczą - jak za dużo ich przeczytam potrzebuję czegoś na rozluźnienie:) ostatnio była to "Idealnie dobrani" McKenzie czy seria książek Pilipiuka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pilipiuk jest dobry (zwłaszcza cykl o Jakubie Wędrowyczu) i faktycznie świetnie nadaje się do relaksu:-) O "Idealnie dobranych" słyszę pierwszy raz.

      Usuń

Nie wahaj się, napisz co myślisz! Nawet nie wiesz jaką frajdę sprawi nam Twój komentarz :-).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...